Pertunmaan 4H-yhdistys

4H on harrastus, jossa omat unelmat ja kiinnostuksen kohteet yhdistyvät työelämätaitoihin ja yrittäjyyteen. Olemme olemasssa, jotta pertunmaalaisista lapsista kasvaisi aktiivisia, vastuullisia ja yritteliäitä nuoria ja aikuisia.

Pertunmaan Yrittäjät ry. antoi stipendit ja ruusut Pyry Kapaselle ja Jere Ylöselle Pertunmaan Talkoopojat -4H-yrityksen perustamisesta. Kuvassa oikealta vasemmalle Pyry Kapanen, Jere Ylönen, Annukka Räisänen (4H-yhdistyksen hallituksen puheenjohtaja), Miia Hilden-Vesanen (Pertunmaan Yrittäjät ry:n varapuheenjohtaja) ja Mervi Honkanen (4H-yhdistyksen toiminnanjohtaja)

4H-kasvatusajattelun toimintamalli.

Yhdistyksemme tavoitteena on tarjota lapsille ja nuorille matalan kynnyksen harrastustoimintaa. 4H:ssa opitaan itse tekemällä ja osallistumalla aidoissa tilanteissa ja ympäristöissä. Toteutamme organisaation strategiaa - kestävää kasvua tekemällä oppien - sekä kerhotoiminnassa että työllistämällä Pertunmaan kunnan tuella 13-28-vuotiaita nuoria. Usein 4H-yhdistys onkin se paikka, jonka kautta nuori saa ensimmäisen työkokemuksensa.

4H-yritys on upea mahdollisuus kokeilla yrittäjyyttä turvallisesti ja ohjatusti. Pertunmaalla on perustettu yhteensä jo 22 yritystä, joissa nuoret ovat työllistäneet itsensä 4H-yrittäjinä eri aloilla lemmikinhoidosta pihatöihin ja ohjelmapalveluihin.

Jokainen lapsi ja nuori on arvokas! Tervetuloa mukaan!